Seriöst Friskis?

Tack Friskis, nu vet jag varför jag aldrig ska träna hos er. Vad är det för jävla larv att tipsa om hur man får en fin mage. "Nyp dig i magen och säg: vilken fin mage"-ish. Seriöst?

En vidrig människa som behandlar andra illa ska klappa sig på axeln och säga: Du är en fin och solidarisk människa. Och så blir hen det. Värsta bra!

Och alla dessa delningar på Facebook. Jamen jag orkar inte.

#1 - - Anna:

Jag har aldrig stött på någon som verkar ha så låg självkänsla som du. Snälla, ta tag i den först och bloggandet sen. Och skriv inte sådana här inlägg, om bara en endaste människa tolkar ditt inlägg som att det är vidrigt att inte ha en platt mage eller att det inte faktiskt är ok att tycka att man har en fin mage utan att den är platt så är du en ond människa. Eller du kanske klappar dig själv på axel och tänker "bra där Linda, du är lite bättre än många andra och härligt att du återigen skammade alla andra som inte tycker eller ser ut som du"

Svar: Hej!Intressant inställning!
Det Frisks borde veta, och många andra, är att saker inte är så lätta som de vill ge sken av. Jag blir inte nöjd över min mage för att jag säger det, om jag inte var det från början vill säga. Jag kan inte erinra mig om att detta handlar om platta magar eller inte.Det handlar om ens egen uppfattning Jag bli förbannad på folk som tror att saker och ting är enkla. "Säg att du är fin så kommer du känna dig fin". Så fan heller.
Återigen verkar du lägga ord i min mun och det är verkligen inte okej. Jag har aldrig sagt att andra ska se ut på ett visst sätt. Jag har en tydlig bild hur jag vill se ut och det är en oerhörd skillnad. Om du hela tiden måste tolka in en massa saker i mina inlägg och läsa mellan raderna föreslår jag att du slutar läsa min blogg. Det är obehagligt att du påstår att jag tycker saker som jag inte gör.

Vänligen,
Linda-Naemi
Linda