Fiasko.

Annandagen. En annan dag. Julafton var fin. Jag fick ett hysteriskt utbrott och välte en stol. Även sorgen kom över mig några gånger. Så tomt utan pappa. 

Jag fick många fina julklappar. Tre underbara doftljus från Voulspa. Superhärliga curlingkängor från Canada Snow. Stefan hade gått all in på julklappar med biltema. Fick handsfree (blåtands, med högtalare, som en knäpper fast i solskyddet. Så smart!), mobilhållare, rattmuff och reservdunk. Fick även ett superfint skal till telefonen men tyvärr inte till iPhone 6 så det ska jag byta. Han hänger inte med i alla mina mobilbyten, hehe. 

De julklappar jag gav blev fiasko. En plattång till syster. Superbra klapp om den bara hade hunnit komma fram till jul!! Dunväst och kängor till S, båda för små. Klapparna till mamma glömde jag hemma. Åkte tillbaka till mamma igår med dem och passade även på att slå in min iphone 5s för att ge till syster så att hon faktiskt fick ett riktigt paket. När hon öppnar lådan är den tom. Jag hade alltså glömt att lägga ned telefonen!! Jag gav min syster en tom kartong!! Skjut mig. 

Ja men ni hör ju. Ingen hjärna närvarande den här julen. 


Nu har Stefan åkt till Göteborg och jag sitter i sängen i hans tröja och dricker kaffe. Elsie sover sött bredvid. Hon kör längre och längre nattpass, det uppskattas. Inatt sov hon 23-05, åt och somnade om. Min stora tjej. Fått pulka, lära-gå-vagn och pipmugg i julklapp. 
Trött tjej. Vaken snuttis.