Jul?

Jag är så sugen på att tjuvstarta julen. Har alltid hållt rätt hårt på det innan men de senaste åren har ingen julstämning infunnit sig alls. Och nu panikerar jag för nu har jag lilla Pelsie och jag vill ha en härlig julexplosion.
 
Den 28 november åker adventsprylarna fram (kommer inte tjuvstarta med det). 28 november - föralltid ett förjävligt datum. Den 28 november 2014 lämnade pappa oss. Två dagar innan första advent. Jag satt i ett litet anhörigrum när han somnade in. Kunde inte vara inne hos honom. Förlåt pappa.
 
Tänk att jag har Elsie. Min lilla tjej, min solstråle. Hon får mig att orka. Hon får mig att vilja fira jul trots att julen alltid kommer förknippas med en stor sorg.
 
Från och med idag till på söndag är jag ensam. Jag har köpt julmust och jag ska kicka igång mina julspellistor på Spotify. Jag ska tända doftljus som doftar pepparkaka och bläddra i lyxiga julmagasin. Det är tungt och huvudvärkigt idag så jag sitter hemma och jobbar. Har på mig goskofta och tofflor, dricker kaffe ur favoritglaset och får så sjukt mycket gjort. Mailboxen är nästan helt under kontroll. Den känslan!