Hopplös.

Tjena hej. Här sitter jag och dricker kaffe och har det göttigt efter att äntligen ha fått lillstrumpan att somna. Hon har blivit lite jobbig på dagtidssovfronten på sistone. Ett av alla dessa språng kan jag tänka mig. Förut räckte det med att lägga henne i sängen, in med nappen, buffa på rumpan och sch:a ett litet tag. Idag tog det säkert 20 min. Gah, har inget tålamod! Men nu har hon sovit i 90 minuter, still counting, så jag ska inte vara allt för grinig. 
 
Igår hade jag två saker inplanerade, en tråkig och en rolig, men båda blev inställda. Vi åkte till Öppna förskolan i Hallonbergen istället som har babycafé på onsdagar. Var där 11:30 när sångstunden börjar och jäklar vad jag fick pinna på. Värsta powerwalken, synd att jag inte var klädd för det. Nästa gång ska jag nog gå dit på eftermiddagen istället, det verkar vara lite större bebisar då, roligare för både mig och Pelson. 
 
Imorse åkte vi till Sundbybergs kyrka där vi gick på sångstund och brunch tillsammans med två bebisar och deras mammor från föräldragruppen. Det var supertrevligt! Trots att jag bodde precis bredvid kyrkan i över 4 år så har jag inte varit inne i den tidigare. Är ju inte så kyrklig av mig, kanske inte så konstigt då. Hursom, det var väldigt fint och mysigt anordnat. 20 kr för brunchen och pengarna går till välgörande ändamål, topp! En får ju lätt lite feeling i kyrkan och jag och Elsie tände två ljus för pappa/morfar. Det kändes fint. 
Elsie var hyfsat nöjd med sin gurkskiva. När hon inte sträckte sig efter ALLAS mackor och kaffekoppar. Hur långa armar har hon egentligen?
 
När vi ändå var nere på byn så passade vi på att gå till Åhléns. Om vi hittade något? Dum fråga. Elsie växer ju så det knakar så jag var faktiskt tvungen...hrm... En jacka på rea, så jag var tvungen att köpa en tröja och ett par tights också eftersom jag gjorde ett sånt fynd. I måndags när vi var och lunchade med några kompisar i Solna centrum kom jag hem med två par byxor till Elsie. Jag är hopplös.